Vad förväntas av våra kritiker?

Bloggens innehåll består i huvudsak av filmrecensioner. Ta dig i akt dock, då det kan förkomma andra ting som recenseras. Utförandet är på proffessionell hobby-nivå till den utsträckning orken och lusten finns. En gnutta känslosvall kan förekomma. Välkommen att ta del av Gonzos och Dukes åsikter.

fredag 19 september 2008

TROPIC THUNDER

Jag fick värk i käken.

Jag kan inte minnas att jag suttit och skrattat i bilen hem från en biograf någonsin. Efter Tropic Thunder(2008) så var det dock omöjligt att låta bli. Trots att min underkäke värkte. Ben Stiller måste helt enkelt ha ryckt på axlarna och sagt "Fuck it!" för sig själv och sedan skrivit manuset till denna underbara parodi på och välriktade pungspark mot Hollywood. Fast det är inte heller riktigt en parodi utan mer en verklighetsskildring av ett Hollywood som i själva verket är en parodi på sig själv.

Det finns så mycket jag vill beskriva, avslöja och citera ur den här filmen men jag skulle inte kunna leva med mig själv efteråt då jag själv avskyr att få filmer förstörda för mig innan jag sett dem. Låt mig bara säga att Robert Downey Jr. får ha komisk lekstuga och han tar varje sekund till vara. Ensemblen är klockren med Stiller, Black, Baruchel m.fl. Det känns så konstigt att berömma skådisarna eftersom de spelar skådisar i filmen. Ingen försöker vara roligare än de andra utan alla karaktärerna är som kugghjul som får denna komedi att rulla. Oförglömliga repliker fälls, suveräna actionscener och ibland obegripligt absurda dialoger levereras i Tropic fucking Thunder, baby! Gå och se... nu!

DUKE SÄGER
9/10

Filmen förtjänar
Hobbykritikernas
utmärkelse

Inga kommentarer: