Vad förväntas av våra kritiker?

Bloggens innehåll består i huvudsak av filmrecensioner. Ta dig i akt dock, då det kan förkomma andra ting som recenseras. Utförandet är på proffessionell hobby-nivå till den utsträckning orken och lusten finns. En gnutta känslosvall kan förekomma. Välkommen att ta del av Gonzos och Dukes åsikter.

torsdag 18 september 2008

WANTED

Ett TV-spel baserat på en serietidning?

Jag kan inte hjälpa det... men jag gillade den här filmen. Wanted(2008) är som ett TV-spel. Mycket galen action och om det fanns en Oscar-kategori för tempo så är det läge för nominering. Filmen stannar upp en gång och det är när den nästan är slut. De flesta som kommenterar filmen angriper direkt hur läcker den är visuellt. Ja, det är den väl men jag måste säga att ljudet imponerade mer på mig.

Den största behållningen för mig var ändå James McAvoy. Jag njöt verkligen över hur otroligt kul han hade. Han har själv sagt att han valde rollen för att han inte ville hamna i ett "kostym"-fack. I rollen som den apatiske Wesley Gibson är James både rolig och, efter sin karaktärs uppvaknande, även cool faktiskt. McAvoy satsar stenhårt på sin roll och jag njöt som sagt med honom. Jolie, som ska vara det stora namnet, har en förvånadsvärt liten roll.

Det är "fett med ös" och härligt överdrivna actioninslag kombinerat med underbar ljudmix. Jag var övertygad om att jag skulle få se en ren skitfilm när jag satte mig men tji fick jag.

DUKE SÄGER
6/10.

Inga kommentarer: